خشم پمپئو از بازگشت احتمالی ایالات متحده به بورژوازی

[ad_1]

وزیر خارجه سابق آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس خود نسبت به کشورمان بازگشت واشنگتن به برجام را فاجعه بار خواند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت وگو با فاکس نیوز، در پاسخ به سوالی درباره استعفای سه تن از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا که به طور غیرمستقیم در مذاکرات بورژوازی در وین شرکت داشتند، گفت: من – دلیل آنها جدایی، اما امیدواریم دلیل این امر در عدم تحمل آنها در مماشات باشد. از آنجایی که نمی توانم این مماشات را تحمل کنم، اما به نظر می رسد اکنون قصد انجام این کار را داریم.

پمپئو که به نظر می رسد از مذاکرات برای ازسرگیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خشمگین است، گفت: ما میلیاردها دلار پول به ایران در برابر دوستان و متحدان خود در خاورمیانه و در خلیج فارس می دهیم. و اسرائیل در حال هدر دادن پول و در نهایت تهدید ایالات متحده است.

پمپئو در بیانیه ای گفت: بازگشت به توافقی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سال 2015 امضا کرد، یک فاجعه واقعی، یک آرزوی فاجعه بار است.

دونالد ترامپ، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری گفت: مخالفان توافق هسته ای با ایران تیم مذاکره کننده آمریکا را ترک کردند و این خبر خوبی برای واشنگتن نیست زیرا نمی توان از هسته ای شدن ایران جلوگیری کرد. به نظر می رسد دولت (بایدن) به جای اینکه متوجه شود ایران کشوری بسیار خطرناک با منابع مالی فراوان است، به سمت احیای توافق حرکت می کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که همواره از مخالفان برجام بوده، در سال 1995 با نقض تعهدات واشنگتن دیل و تمدید تحریم ها علیه ایران، به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

اکنون که وزیر امور خارجه دولت وی بازگشت واشنگتن به برجام را فاجعه بار خوانده است، بسیاری از مقامات فعلی و سابق آمریکا به ویژه رژیم صهیونیستی اذعان دارند که خروج واشنگتن از توافق هسته ای یک اشتباه استراتژیک جدی و بدون عواقب بوده است.

این ادعاها توسط وزیر خارجه سابق آمریکا تکرار می شود، زیرا هشتمین دور مذاکرات در وین از روز شنبه به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآمده است و مذاکره کنندگان برای مشورت در مورد تصمیمات کلیدی به پایتخت های خود بازگشته اند.

این مکث چند روزه در حالی صورت می گیرد که روند مذاکرات طی یک ماه گذشته بهبود چشمگیری داشته و طرفین توانسته اند بسیاری از متن توافق را برای بازگشت به برجام پیش ببرند و اختلافات مهم و کلیدی را کاهش دهند.

یکی از دلایل پیشرفت چشمگیر مذاکرات در دور هشتم نسبت به دور هفتم این بود که طرف های اروپایی عضو برجام از انجام مذاکرات رسانه ای خودداری کردند و مذاکرات توانست از حاشیه سازی دور شود. .

به گفته مقامات نزدیک به مذاکرات در وین، رایزنی ها تا جایی پیش رفته است که می توان با راه حل های سیاسی لازم به توافق رسید.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تعبیر خواب ماهی از اب بیرون افتاده
تعبیر خواب برف در فصل تابستان برای دختر مجرد
پرینترهای با کیفیت در سایت آوافرهنگ: بهترین گزینه برای خرید
صنعت بازی‌های آنلاین: بخشی پررونق از سرگرمی
خرید پرینتر: راهنمای جامع خرید پرینترها
The World of Money Exchanges: Everything You Need to Know
تماس با ما