با افزایش قیمت نفت، کشورها برای آزادسازی ذخایر اضطراری عجله دارند.

[ad_1]

تصویریک کارخانه تصفیه نفت در میدان نفتی یاراکتا، متعلق به شرکت نفت ایرکوتسک در روسیه.  روسیه حدود 10 درصد نفت جهان را تامین می کند.
اعتبار …واسیلی فدوسنکو / رویترز

با افزایش قیمت نفت تیاو شدیدترین جهش یک روزه از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در هفته گذشته، بیش از دوجین کشور در روز سه شنبه توافق کردند که 60 میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری خود را آزاد کنند، با هدف ارسال “پیام قوی” مبنی بر اینکه هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت. نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین است.

اما اعلامیه آژانس بین المللی انرژی با استقبال تجار نفتی مواجه شد. قیمت ها همچنان بالا می رفت و در یک نقطه به بالای 107 دلار رسید.

دیوید فایف، اقتصاددان ارشد در Argus Media، یک شرکت تحقیقاتی انرژی، گفت: “بازار بسیار نگران است.”

جنگ خشونت‌آمیز فزاینده روسیه علیه اوکراین، که بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان آن را مجبور به فرار کرد، باعث نوسانات شدید در بازارهای انرژی شده است، تا حدی به این دلیل که روسیه 10 درصد نفت جهان و بیش از یک سوم گاز طبیعی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. جریمه های اقتصادی قدرتمند کشورهای غربی در پاسخ به درگیری ها باعث افزایش ارزش روبل شده است و این نگرانی را به وجود آورده است که روسیه ممکن است با محدود کردن یا قطع منابع انرژی خود مقابله به مثل کند یا اینکه تحریم ها ممکن است خریداران را بترساند.

قیمت بنزین در ایالات متحده پس از حمله به آمریکا افزایش یافته است و به 3619 دلار رسیده است که تقریباً یک دلار بیشتر از سال گذشته است و نگرانی های سیاسی میان دوره ای را برای رئیس جمهور بایدن افزایش داده است. و مجموعه ای از اعلامیه های یکشنبه و دوشنبه توسط غول های نفتی غربی مانند بریتیش پترولیوم و شل، که هر دو گفتند روسیه را ترک خواهند کرد، ممکن است بر نگرانی ها در مورد صادرات نفت روسیه افزوده باشد.

برای معامله‌گرانی که قیمت نفت را در روز سه‌شنبه پیشنهاد می‌کردند، حجم عرضه – 60 میلیون بشکه نفت که در 30 روز پخش شود حدود 2 درصد از مصرف روزانه را تشکیل می‌دهد – به اندازه کافی بلندپروازانه نبود. دو میلیون بشکه در روز تنها حدود یک چهارم صادرات روسیه است.

این تصمیم در کنفرانس تلفنی اضطراری وزرای انرژی به ریاست جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده اتخاذ شد. آژانس بین‌المللی انرژی که مأموریت آن شامل هماهنگی آزادسازی اضطراری ذخایر است، گفت که این آزادسازی چهارمین مورد در تاریخ 48 ساله آن است.

اما برخی از تحلیلگران می گویند که انتشار اگر به خوبی اجرا شود، ممکن است همچنان مورد توجه قرار گیرد.

ریچارد برنز، رئیس ژئوپلیتیک در Energy Aspects، یک شرکت تحقیقاتی، می‌گوید: «این یک حجم معنادار است.

به گفته وی، سوال کلیدی این است که آیا آنچه به نظر می رسد کاهش رشد صادرات نفت روسیه در روزهای اخیر است، نشان دهنده احتیاط اولیه خریدارانی است که به دلیل تحریم ها نگران شده اند یا چیزی پایدارتر. آقای. برنز گفت که تولیدکنندگان روسی تخفیف‌های زیادی برای نفت خام خود ارائه می‌دهند، اما خریداران کمی پیدا می‌کنند، زیرا پالایشگاه‌ها، حمل‌کنندگان، بیمه‌گران و بانک‌ها اکنون می‌ترسند از طریق معامله با روسیه با تحریم‌ها مواجه شوند.

تحریم ها طوری طراحی شده اند که امکان ادامه خرید انرژی را فراهم کند. اما آقای فایف گفت که مجموعه‌ای از مجازات‌ها برای شرکت‌هایی که با روسیه تجارت می‌کنند به این معنی است که “محدودیت ضمنی صادرات انرژی به خارج از روسیه وجود دارد، حتی اگر صریح نباشد.”

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، روسیه به طور معمول در مجموع 7.85 میلیون بشکه در روز صادر می کند. این آژانس گفت که حدود 60 درصد از این جریان ها به اروپا و 20 درصد به چین می رود.

آژانس انرژی که 31 عضو دارد، از مشخص کردن اینکه کدام کشورها چه مقدار نفت را در آزادسازی مشارکت خواهند داشت، خودداری کرد، اما فرض بر این است که ایالات متحده کمک کننده اصلی خواهد بود.

انتشار قبلی که توسط واشنگتن در نوامبر هماهنگ شده بود، تأثیر پایداری بر بازار نداشت. یک مشکل – برای آن آزادسازی و این یکی – این است که نفت اضافی از یک ذخیره می آید، نه افزایش تولید، و بنابراین افزایش در ذخایر در نهایت ممکن است تمام شود.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود گفتند که اختلالات در عرضه روسیه می تواند به افزایش قیمت نفت تا 120 دلار در هر بشکه منجر شود. ممکن است برای دستیابی به “تخریب تقاضا” کافی برای مطابقت با عرضه های کاهش یافته، به قیمت های بالا نیاز باشد.

الکس بوث، رئیس تحقیقات Kpler که حمل و نقل را ردیابی می کند، گفت: تاکنون بارهای تانکرهای نفت و گاز طبیعی مایع از روسیه به صورت عادی پیش می رود. این محموله ها اما احتمالاً قبل از تهاجم و اعلام تحریم ها توسط بسیاری از کشورها ترتیب داده شده بود که خریداران، فرستنده ها و بانک ها را ترسانده بود.

فراتر از اقدام آژانس در روز سه‌شنبه، کمک‌های بالقوه دیگر می‌تواند از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش باشد که انتظار می‌رود روز چهارشنبه برای بحث در مورد بازارهای نفت تشکیل جلسه دهند. تاکنون، نشانه‌های کمی وجود دارد که نشان دهد این گروه مایل به انجام بیشتر از توافق برای ادامه عرضه معمول 400 هزار بشکه در روز در ماه آوریل است.

عربستان سعودی، رهبر مشترک این گروه موسوم به اوپک پلاس، با مقامات دولت بایدن در مورد بازارهای نفت صحبت کرده است، اما به نظر می رسد هنوز توافقی حاصل نشده است. گفتگوها احتمالاً پیچیده خواهد بود زیرا روسیه رهبر مشترک اوپک پلاس است.

و مشخص نیست که آیا در این نشست حمایت کافی برای افزایش تولید بیش از 400000 بشکه در روز وجود خواهد داشت یا خیر. امارات متحده عربی، که به همراه سعودی‌ها می‌تواند منبعی برای تامین نفت اضافی باشد، اخیرا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت تهاجم اوکراین خودداری کرد. هلیما کرافت، تحلیلگر در RBC Capital Markets، یک بانک سرمایه گذاری، در یادداشتی به مشتریان نوشت که این تصمیم بر عدم تمایل احتمالی برخی کشورها برای تقویت تولید در این زمان تاکید می کند.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

سایت نات کوین: راهنمای کامل برای این فناوری بلاک‌چین
چیستی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا؟
معرفی سئو گروه تلگرام @SEOPREM
چگونه می‌توان نات کوین را نقد کرد؟
مقدمه ای بر شرط بندی انفجار
سایت dancebet: فرصتی برای عشاق رقص
تماس با ما