توافق وین به تصمیم سیاسی آمریکا بستگی دارد

[ad_1]

تصمیم‌گیری سیاسی طرفی است که با یک تصمیم سیاسی، یک توافقنامه حقوقی بین‌المللی را که توسط قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) حمایت می‌شود، نادیده می‌گیرد و آن را به شکل‌گیری مشکلات جاری واگذار می‌کند.

به گزارش نور نیوز، دیروز اعلام شد طرفین توافق کردند که روز جمعه پس از مذاکرات جاری در دور هشتم مذاکرات، هیئت ها برای رایزنی های بیشتر به پایتخت بازگردند و پس از وقفه ای مذاکرات را در وین از سر بگیرند.

هشتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+4 در وین طولانی ترین و فشرده ترین دور مذاکرات برای رفع تحریم های غیرقانونی و سرکوبگرانه بود.

قابل ذکر است که؛ در طول روز و امروز همه کشورهای حاضر در مذاکرات، نماینده اتحادیه اروپا و آمریکا که در مذاکرات مستقیم شرکت نمی کنند، به توافق با ادبیات نسبتا مشابه اشاره کردند که نشانه کاهش اختلافات و نزدیک شدن .

در این میان، آمریکا و کشورهای اروپایی با استفاده از کلیدواژه «مذاکرات رو به اتمام است» سعی کردند به اصطلاح خودساخته طرف غربی مذاکرات که طبیعتاً با رویکرد «استفاده از زمان» ایران همخوانی دارد، توجه کنند. این با کیفیت مذاکرات تناقض دارد.

اگرچه هیئت ایرانی تمام تلاش خود را برای تسریع مذاکرات انجام داده است، اما برای ایران کیفیت توافق مهمتر از زمان حصول توافق است و تا چند روز نمی خواهد اصول و الزامات اساسی آن را نادیده بگیرد. و هفته ها

موضوع دیگری که تقریباً همه هیئت ها بر آن تاکید داشتند، رسیدن مذاکرات به مرحله «تصمیم گیری سیاسی» است.

از زمان آغاز دور جدید مذاکرات، ایران بر لزوم رسیدگی به تعدادی از موضوعات کلیدی از جمله لغو تحریم‌ها، حفاظت از حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ایران، ارائه تضمین‌های آمریکا مبنی بر عدم تکرار وضعیت موجود توسط دولت ترامپ و استقرار تاکید کرده است. یک مکانیسم تأیید در اجرای هر یک از موارد فوق.

اگر آمریکا و کشورهای اروپایی به چهارچوب ایران که سال ها پیش بر سر آن توافق شده بود و منجر به تشکیل برجام می شد، پایبند می ماندند و از طرح زیاده خواهانه دست می کشیدند، مذاکرات خیلی زود به پایان می رسید و دشواری های مذاکرات محقق نمی شد.

اگرچه رسیدن مذاکرات به مرحله تصمیم گیری سیاسی کاملاً قابل قبول است، اما تصمیم سیاسی مربوط به طرفی است که توافق حقوقی بین المللی را که به پشتوانه قطعنامه شورای امنیت (برجام) پشتوانه دارد، با تصمیم سیاسی و می گذارد تا مشکلات فعلی را ایجاد کند..

واضح است که اگر آمریکا بخواهد در راستای تصمیم سیاسی ترامپ مبنی بر خروج از برجام و استفاده از راهبرد «فشار حداکثری» علیه ایران و همچنین استفاده از اهرم‌های مذاکرات تکمیلی با حفظ ساختار تحریم‌ها، ادامه دهد. فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را محدود کنید.

روزهای آتی را می توان روزهای آزمایش دولت بایدن برای اثبات شعارهای انتخاباتی درباره بازگشت به باردهام دانست.

تصمیم سیاسی دولت بایدن برای قبول مسئولیت اشتباهات دولت قبلی و همچنین تضمین عدم تکرار آنها و همچنین انجام تعهدات واشنگتن با امکان راستی آزمایی می تواند مسیر جدیدی را در مذاکرات وین باز کند. . غیر منتظره.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

سایت نات کوین: راهنمای کامل برای این فناوری بلاک‌چین
چیستی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا؟
معرفی سئو گروه تلگرام @SEOPREM
چگونه می‌توان نات کوین را نقد کرد؟
مقدمه ای بر شرط بندی انفجار
سایت dancebet: فرصتی برای عشاق رقص
تماس با ما