سناریوهای مختلف قیمت دلار در سال ۱۴۰۱

[ad_1]

فرارو- دبیر کل کانون صرافان معتقد است که با توجه به بسته شدن بودجه سال آینده با دلار 23 هزار تومان، در صورت تداوم روند نزولی در بازار ارز هم نرخ دلار به کمتر از 23 هزار تومان نمی رسد. من عضو وزارت دفاع هستم، عضو مجمع عمومی

به گزارش فرارو، سعید مجدی منشاء روند نزولی بازار ارز را در عواملی مانند افزایش قیمت نفت، نتایج امیدوارکننده از مذاکرات وین، جدی شدن رفع تحریم ها و نظار آن دانست و گفت: با توجه به اینکه دلار در بودجه سال آینده 23 هزار تومان بسته شده است. به نظر می رسد که ارزش دلار به 23 هزار تومان برسد، بسیار کم است.

این در حالیست که روزهای گذشته بدون توجه به اخبار در پله های ابتدایی کانال 26 هزار درجا زده، از سویی 10 روز از بازگشت دلار به محدوده 26 هزار تومان میگذرد، اما طی این مدت اسکناس آمریکایی نه رمقی برای پیشروی و فتح سنگرهای جدید نشان می دهد. داد و من تو را یاری رب السّلام می کنم.

بازار ارز نسبت به خبرهای سیاسی خیلی سریع واکنش نشان می دهد، اما همزمان با اخبار ضدونقیض از قضاوت احیای برجام هیچ تغییری در رفتار دلار دیده نمی شود. روز چهارشنبه دلار 26 هزار و 200 تومان به پایان رسید و نسبت به تعطیلات عید مبعث به اندازه 30 تومان ارزان شد و در جریان پشت خطی با همین اعداد و ارقام قیمت خورد، روز پنجشنبه نیز دلار چنین روندی را داشت. درست است.

میخوای چیکار کنی؟پ ی
وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی در از اینجا برو بیرون با اشاره به اینکه دو سناریو را برای نرخ ارز در سال آینده می توانم متصور بود، اظهار داشت: در سناریوی خوشبینانه اگر برجام به صورت حداقلی و چه صورت به چه اندازه ای باشد، این موضوع باعث آرامش بازار خواهد شد و افزایش قیمت را خواهد داشت. متشکرم.

وی افزود: از سوی دیگر با حمله به روسیه به کشورهای منطقه نفت به بالای 100 دلار افزایش یافت، که این موضوع باعث می شود که قیمت فرآورده های نفتی نیز افزایش یابد که نتیجه آن افزایش درآمدهای ارزی ایران را رقم زده است، زیرا بیش از از 95 درصد غیر نیفتی ایران را فرآورده های نفتی تشکیل می دهد.

شقاقی گفت: همچنین با فاصله گرفتن از کشور پیک و بازگشت اقتصاد جهان به وضعیت طبیعی این موضوع قیمت فلزات در جهان را بالا برده است، از سویی با توجه به اینکه ایران نیز از بسیاری از مواد معدنی استفاده می کند و فلزات و مواد معدنی ایران نیز از حجم بالایی برخوردار است. ما قادر به انجام این کار هستیم و می توانیم از آن استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه می توانم پیش بینی کنم تراز ارزی کشور در سال آینده مثبت باشد، اضافه کرد: بنابراین می توانم انتظار داشته باشم که احیای برجام وضعیت خوبی را برای اقتصاد ایران در سال آتی رقم بزند، این است که در سناریوی بدبینانه نیز باشد. اگر برجام به شکست بینجامد، به احتمال زیاد پرونده‌های ایران به شورای امنیت میرود که این مسئله باعث دلار شدن به کانال بالای 30 هزار تومان افزایش می‌شود، اما بنده معتقدم که با توجه به شرایطی که تا پایان سال برجام دوباره احیا شده است. و من به شما ایده خوبی خواهم داد.

وی همچنین در مورد پیش بینی قیمت در سال آینده نیز بیان می کند: با توجه به درآمدهای ارزی و وضعیت اقتصادی که رو به بهبود خواهد رفت، دلار بین 23 تا 25 هزار تومان در نوسان خواهد بود، اما اگر به هر دلیلی برجام به نتیجه برسد. نرسد، نرخی که در بالا اشاره دلار به کانال 30 هزار تومانی وارد خواهد شد، اما این نکته را باید در نظر گرفت، از یک طرف با توجه به افزایش قیمت نفت به دلیل جنگ در وقوع جنگ و افزایش بهای فلزات به دلیل بهبود وضعیت وضعیت بحرانی. در جهان، درآمدهای ارزی کشومان با رشد قابل توجهی روبرو خواهد شد، اما در مقابل اگر برجام از بین رود، این دو عامل بر روی هم تاثیرگذار خواهد بود و نرخ در حدود 30 هزار تومان خواهد رسید.

شقاقی با بیان اینکه با احیای برجام انتظارات تورمی نیز کاهش خواهد یافت، ادامه داد: در این چند سال گذشته در سایه افزایش انتظارات تورمی، دلار اینچنین با رشد افسار گسیختگی روبرو شد، اما اگر رفع تحریم ها و افزایش درآمدهای ارزی کشور باشد، قدر می شود. انتظارات مسلم تورمی کنترل خواهد شد و این موضوع در بازار آرزو خواهد شد، از سوی دیگر بانک مرکزی نیز راحت تر می تواند به کنترل و مدیریت بازار ارز بپردازد، که نتیجه همه این مسائل بازار ارز خواهد بود.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

سایت نات کوین: راهنمای کامل برای این فناوری بلاک‌چین
چیستی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا؟
معرفی سئو گروه تلگرام @SEOPREM
چگونه می‌توان نات کوین را نقد کرد؟
مقدمه ای بر شرط بندی انفجار
سایت dancebet: فرصتی برای عشاق رقص
تماس با ما