مشکلات رایج پمپ آب خانگی + راه حل ها مخزن آب دات کام

روتورهای که کار اصلی چرخش را انجام می‌دهند، از جنس فولاد هستند و یک قسمت رزوه‌ای (چرخ دنده) و یک قسمت استوانه‌ای  دارند. به طور کلی در پمپ بشقابی، از نیروی گریز از مرکز استفاده می‌شود. روتورها با گردش خود سبب گردش پروانه پمپ می‌شوند و آب را وارد قسمت پروانه می‌کنند.

پمپ آب

انتقال انرژی در پمپ های رفت و برگشتی به صورت پریودیک و دوره ای می باشد.

پمپ آب خانگی سانتریفیوژ یا دورانی با انتقال انرژی حرکتی چرخشی تولید شده توسط یک موتور الکتریکی به انرژی هیدرودینامیک، باعث جریان آب می‌شود.

همچنین برای حالت 5 طبقه تک واحدی 2 اسب دو پروانه بشقابی و برای 5 طبقه دو واحدی 3 اسب دو پروانه بشقابی توصیه می‌شود. در حوزه خرید و فروش پمپ اب خانگی، افراد کلاهبردار و جنس تقلبی بسیار زیاد است و به همین دلیل نمی‌توان به هر فردی اعتماد کرد.

همچنین می توان از پمپ آب برای تامین، حمل و جابجایی اشکال مختلفی از مایعات، بسته به ظرفیت پمپ استفاده کرد. پمپ به دستگاهی گفته می‌شود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی گرفته و به سیالی که از آن عبور می‌کند، انتقال دهد. بنابراین پمپ آب نیز وسیله ای است که انرژی مکانیکی را به آب منتقل کرده و فشار آن را بالا می برد.

برخی از برند های پمپ آب خانگی اما هم از نظر کیفیت و هم ساختار به شکلی عمل می کنند که نسبت به نمونه های مشابه کمتر صدا دارند. همانگونه که گفته شد دو تا از بهترین این پمپ ها را می توان پمپ های پنتاکس و پمپ آب داب را نام برد. از اینرو اگر منبع تحت فشار دیافراگمی به درستی و با توجه به تعداد واحد ها و میزان دبی آب مصرفی انتخاب شود، پمپ دفعات کمتری روشن شده و این امر علاوه بر کاهش آلودگی صوتی به کاهش مصرف برق و افزایش عمر پمپ نیز کمک می کند. اگرچه تنها با کارشناسی و محاسبات مهندسی و تعیین دبی و فشار آب لازم می توان یک انتخاب دقیق در مورد پمپ آب خانگی داشت ولی معمولا روش های انتخاب تخمینی که بر اساس تجربه بدست آمده اند نیز کارآمد و قابل اطمینان میباشد.

( پمپ آب تک واحدی کوچک )

دوستان عزیز ما امیدواریم که شما در طول این متن از ما توانسته باشید به خوبی با پمپ آب خانگی و کاربرد آن آشنا شده باشید.

در ساختمان های بزرگتر از بوستر پمپ آب با چند موتور پمپ و چند پروانه برای تامین فشار آب مورد نیاز واحد ها استفاده می گردد. توجه داشته باشید که هنگام خرید بهتر است با کارشناسان فروش در انتخاب دستگاه مناسب نیازتان مشاوره داشته باشید.

در کاربری های صنعتی و برای جابجایی روغن با دمای زیاد، نوعی پمپ با عنوان پمپ روغن داغ بکار برده می شود.

این قطعه یکی از مهم ترین اجزاء پمپ های آب خانگی به حساب می آید که اندازه، فرم و سرعت آن تعیین کننده ظرفیت پمپ است. این قطعه از جنس های متفاوتی همچون برنج، فولاد، چدن و فایبرگلس تولید می شود و با دریافت انرژی مکانیکی از الکتروموتور، به چرخش در می آید و موجب به گردش در آمدن سیال می شود. پمپ داب جهت تامین آب در مصارف خانگی در مقیاس کوچک به کار می رود و شامل پمپ آب تک پروانه، جتی، دوپروانه، طبقاتی افقی و طبقاتی عمودی می باشد.

به همین دلیل شرکت پویاموتور فقط محصولات با کیفیت و ماندگار را به مشتریان خود ارائه میدهد. این قطعه کاربردی در پمپ ساختمانی متشکل از سه جزء اصلی نمد فشرده، واشر فلزی و فنر است که در بخش هایی قرار می گیرد که شفت از پوسته خارج می گردد. این قطعه در واقع به عنوان یک درزگیر، از نشت مواد به خارج پوسته جلوگیری می نماید.

پمپ های خانگی از دسته دینامیکی هستند و به همین دلیل اگر از کسی بپرسید که بهترین پمپ برای ساختمان کدام است؟ بی شک در جواب خواهند گفت پمپ آب خانگی. در فروشگاه  آی ناین اطلاعات زیادی با هدف انتخاب درست، نصب و استفاده صحیح از پمپ در اختیارتان گذاشته شده ، تا بتوانید با سهولت و به نحو صحیح پمپ مناسب را خریداری و استفاده نمایید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره جهت انتخاب پمپ مناسب و تجهیزات جانبی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

انواع مختلف پمپ‌های آب برای مصارف گوناگون و مطابق شرایط محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پمپ دو اینجی مخصوص کشاورزی که تولید می شود در هر ثانیه میزان آب خروجی که دارد کمتر از پمپ های سه اینجی است.

همچنین مدل، برند و کیفیت ساخت پمپ نیز می‌تواند در کارایی آن موثر باشد. جهت اطلاعات کامل در مورد این سوال، پیشنهاد می شود مقاله پمپ آب مناسب برای ساختمان را بخوانید. کمپانی سایر متعلق به کشور ایتالیا بوده و  انواع پمپ های آب خانگی، کشاورزی و صنعتی را تولید می نماید. بسیاری از مدل ها و نوع های مختلف پمپ را تولید و روانه بازار دنیا می کند.

بهترین روش جالب و دیدنی برای برش زدن انار را ببینید !

به این ترتیب همه پمپ های آبی که در بازار پمپ ایران وجود دارند، صدا دار بوده اما با توجه به برند و مدل و نوع آن پمپ، مقدار صدا فرق میکند که این تفاوت در پمپ آب خانگی با استفاده بیشتر از پمپ و گذشت زمان بیشتر هم میشود. خوب است بدانید که در بازار، پمپ آب خانگی با صدای خیلی کم هم میتوانید پیدا کنید که از جمله برندهای موجود میتوان به پمپ گراندفوس یا پمپ ایزی باکس اشاره کرد؛ این مدل از پمپ آب خانگی صدایی مثل ویبره گوشی داشته و خیلی ناچیز است. هر وسیله ای با توجه به کیفیت ساخت و قطعات اصل شرکت ساخت که دارد قیمت های متفاوتی داراست.

پمپ آب سانتریفیوژ در انواع تک فاز و سه فاز تولید می‌شود و هم برای مصارف خانگی (تأمین آب طبقات بالایی ساختمان) و هم برای صنعت کاربرد دارد. مهم‌ترین کاربرد پمپ آب صنعتی محیطی در آبیاری چمن‌ها و محصولات کشاورزی است.

معمولاً در ساخت سیم‌پیچ از مس استفاده می‌شود که مقاومت حرارتی بالایی دارد؛ جنس شفت می‌تواند استیل یا چدن باشد و در تولید پروانه نیز از برنج بهره گرفته می‌شود. در واقع قیمت پمپ آب یک اسب یا نیم اسب به طور معمول تحت‌تأثیر این موضوع است. این پمپ‌ های آب که با نام پمپ آب سانتریفیوژ نیز شناخته می‌ شوند، کاربرد بسیار زیادی در مصارف خانگی دارند.

پمپ فشار قوی تولید شرکت کامات آلمان می‌باشد و حرفه این شرکت در نحوه تولید پمپ فشار قوی می‌باشد. این پمپ در اصل پمپ گریز از مرکز دارای تعدادی طبقه است که داشتن طبقاتی زیادتر نسبت به پمپ گریز از مرکز عادی باعث بیشتر شدن فشار و هد می‌گردد.

حجم عبور آب بر مبنای لیتر در دقیقه (LPM) یا گالن بر دقیقه (GPM) اندازه گیری می شود.

در محل نصب پمپ آب خانگی و مخزن آن، وجود اشیای تیز و برنده خطرناک است. برای خرید مخزن مناسب با توجه به تعداد ساکنین و میزان مصرف آب ساختمان باید منبع مناسبی را انتخاب کرده و بعد از آن به کنتور آب ساختمان خود متصل کنید.

PD1418-5.5 شناور 7/5 اسب پروانه استیل 2 اینچ 124 متر ارتفاع 3 فاز 1/5 متر کابل

این توان نیز با HP یا همان اسب بخار، درست مانند خودروهای سواری و سنگین محاسبه خواهد شد. در نتیجه اگر قصد خرید پمپ آب یک اسب یا نیم اسب را دارید، لازم است که نخست حوزه استفاده و نوع کاربرد آن را مشخص کنید. پمپ های بشقابی جزو پمپ های پرکاربرد خانگی به حساب می آیند که با نیروی گریز از مرکز کار می کنند. این پمپ ها معمولا به لطف بهره مندی از پروانه بزرگ و در نتیجه دبی و هد بالا، صدای کمی تولید می کنند.

در بسیاری از پمپ های آبرسانی ساختمان، الکتروموتور بصورت مستقیم به پمپ متصل شده است به اینجا کلیک کنید این صورت که شفت موتور بلندتر از حد معمول است و پروانه پمپ روی این شفت قرار گرفته است.

برای نصب الکترو پمپ و پمپ آب شما به یک سری تجهیزات و ابزار نیاز دارید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم. الکتروپمپ محوری، مایع را در جهت پره های پروانه حرکت می دهد و با استفاده از نیروی پرتابی پره ها، فشار را افزایش می دهد و مایع و سیال را جا به جا می کند.

برای این کار به دم باریک، فازمتر، پیچ گوشتی و سیم چین نیاز دارید.

مخازن تیوپی نیز از نوع دیگر منابع تحت فشار هستند که قیمت کمتری نسبت به مخازن دیافراگمی دارند و از طرفی در دسترس تر هستند بنابراین طرفداران بیشتری دارند.

اما پمپ‌های استیل به دلیل مصرف برق کمتر راندمان بالاتر و از همه مهمتر مقاومت بالا در برابر آب شور بهترین گزینه خواهد بود. البته پمپ‌های خانگی به دلیل کم‌فشار و کم قدرت بودن، نسبت به نمونه‌های مشابه صدای کمتری از خود تولید می‌کنند. شما با رفتن به سایت سولار مکانیکال می‌توانید از انواع پمپ آب خانگی آگاه شوید و بهترین آن را انتخاب کنید.

طرح اورینگ طوری است که برای نصب در شیارها ساخته شده‌است و زمان نصب تا۱۰ درصد فشرده می‌شود. در موارد استفاده متحرک عمر اورینگ به صافی سطح قطعه‌ها و اندازه بودن آن مربوط می‌شود.

برخی اوقات این دستگاه صنعتی خوب عمل می کند و مشکل از فشار آب شهری می باشد یا علم شیرهای خانه گرفته است،  اما در بعضی مواقع مشکلات فنی که در پمپ وجودارد مثل شکستن بلبرینگ یا خراب شدن الکتروموتور موجب این اتفاق می شود.

برای آن که آب داخل پوسته به بیرون نشت نکند در اطراف شفت از یک آب بند مکانیکی (فیبر و فنر) استفاده شده است. این نوع آب بندی مقدار نشتی را به صفر خواهد رساند تا مشکلی بابت آلودگی فضای اطراف پمپ و هدررفت آب وجود نداشته باشد.

پمپ آب

پمپ خانگی نیز خودشان به پمپ شناور، بشقابی، جتی، منبع تحت فشار و با کلید اتوماتیک دسته بندی می شوند. به طور کلی پمپ های خانگی را به عنوان پمپ آب برای ساختمان نیز می شناسند.

آنها زهکشی موثر آب های زیرزمینی و سیلاب را امکان پذیر می کنند . برخلاف پمپ آب ، پمپ شناور نمی تواند خشک شود و نیاز به کار اولیه با یک محفظه را دارد . آنها در همه کاربردهایی که به دوز دقیق یا توزیع فشار بالا نیاز است ترجیح داده می شوند .

با این‌حال پمپ‌های خانگی، معمولاً به دودسته اصلی بشقابی و جتی تقسیم‌بندی می‌شوند.در ادامه به انواع پمپ آب خانگی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم. پمپ آب یک اسب یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین پمپ‌های آب خانگی است که در کنار پمپ آب نیم اسب، برای مصارف مختلف و بخصوص مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پمپ‌ها که با نام خود مکش نیز، معروف هستند، اولین رتبه در خرید پمپ آب را دارند.

پمپ خانگی دو پروانه یک اسب بخار دارای بدنه ای از جنس چدن و استیل است و پروانه آن از برنج و باکالیت ساخته می شود. این نوع از پمپ های آب از توان یک اسب بخار برخوردار هستند و برای مصارف خانگی مناسب اند.

پمپ‌های سانتریفیوژ بیشتر در صنایع استفاده می‌شود، اما در مجتمع‌های بزرگ از این پمپ نیز استفاده می‌شود. پمپ‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. برای انتخاب پمپ، به قیمت آن توجه نکنید و پمپی را بخرید که کیفیت و کارایی مناسبی برایتان داشته باشد. دبی میزان حجم آبی است که پمپ آب توانایی جابه جایی آن را دارد و واحد اندازه گیری آن متر مکعب بر ثانیه است.

در حال حاضر برند های بسیار زیادی وجود دارند که انواع پمپ آب را تولید می کنند که در موارد بسیار زیادی به کار گرفته می شوند. برخی از پمپ های تولید شده توسط برخی از برند ها در عین کارایی بسیار بالا، قیمت نسبتا پایینی دارند.

تمامی اطلاعات مورد نظر در آنجا قرار دارد و در صورت نیاز و مشاوره می توانید با کارشناسان سایت تماس حاصل فرمایید. برای کم کردن صدای پمپ ها، که البته بیشتر پمپ های ایتالیایی دارای صدای خیلی کمی هستند، از عایق ویژه ای استفاده کنید. ناگفته نماند که پمپ های بشقابی میزان صدای پایین تری نسبت به نوع جتی دارد. محصولات ایتالیایی به توجه به ظرفیت، قدرت در مکش و پمپاژ، هد و دبی، جنس ساخت پمپ و قطعات آن نسبت به دیگر پمپ ها دارای نکات مثبت زیادی بوده و اما قیمت نسبتاً بالایی نیز هستند.

پمپ های ایتالیایی از کیفیت بالایی برخوردار بوده، هرچند گاهی اوقات خدمات پس از فروش آن و قطعات یدکی ممکن است به سختی پیدا شود.

لوله های وردی و خروجی پمپ 1 اینچ می باشد و نهایت آب دهی آن ها 30 لیتر در دقیقه می باشد. (نمودار آب دهی و ارتفاع این پمپ را میتوانید در گالری تصاویر مشاهد کنید). چون در غیراین صورت فشار مکش نامتعادلی ایجاد شده و یک طرف چشمه پروانه و محفظه مکش پر تر از طرف دیگر شده و تلفات هیدرولیکی پمپ زیاد و راندمان پمپ کم می گردد. در برخی از مواقع به دلیل مشکلات موجود در سیستم های آبرسانی شهری، میزان فشار ورودی به داخل ساختمان ها یا مجتمع های تجاری و اداری به حدی پایین است که آب به خوبی در واحدهای مختلف ساختمان توزیع نمی گردد.

  • استفاده از پمپ در فشارهای بالا ممکن است باعث کاهش عمر پمپ و افزایش خرابی‌ها و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر شود.
  • وابسته به نوع اینکه پمپ شما پیستونی است یا غیر پیستونی نوع روغن کاری آن متفاوت می شود.
  • در این صفحه به بررسی انواع پمپ آب و همچنین معرفی محصولات و برندهای برتر پمپ آب میپردازیم.
  • پمپ های یک اسب جتی نیز از پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ هستند.
  • در نتیجه این فرایند، انرژی سیال پس از خارج شدن از پمپ، افزایش پیدا می‌کند.

همچنین پمپ‌های بازدارنده‌ای نیز به عنوان یکی از گزینه‌های ارزان‌تر برای افزایش فشار آب در خانه محسوب می‌شوند. با این حال، قبل از خرید هرگونه پمپ آب، بهتر است با فروشندگان معتبر تماس بگیرید و با توجه به نیازهای خانه‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین، قیمت پمپ‌های آب خانگی در بازار متغیر است و با بررسی و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید بهترین گزینه را با ارزش مناسب پیدا کنید.

پس توجه داشته باشید که اگر قرار است تا استفاده شما خارج از عرف تعریف شده ست کنترل باشد بهتر است که قبل از تهیه این وسیله، حتما با یک متخصص تماس بگیرید و از او در این باره مشورت کنید.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

اکانت اسپاتیفای: هر آنچه باید بدانید
بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده در سایت شرط بندی کرش رویال
بهترین سایت انفجار: راهی برای پیروزی و سرگرمی
بازی و شرط بالا با سایت شرط بندی کرش رویال
سایت نات کوین: راهنمای کامل برای این فناوری بلاک‌چین
چیستی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا؟
تماس با ما