نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد خبرآنلاین

این داروها موجب فروکش کردن نشانه‌های بیماری می‌گردند به‌طوری‌که نشانه‌ها در جریان درمان بیماری بدتر نمی‌شود و حتی بیماران تا اندازه‌ای درمان می‌شوند. درمان لوسمی بستگی به نوع لوسمی، وضعیت بیماری در شروع درمان، سن، سلامت عمومی و چگونگی واکنش بیمار به نوع درمان دارد که گاهی منجر به سلامت کامل این بیماران می‌شود. از مهم‌ترین عوامل در بهبود بیماری برخوردار بودن بیمار از روحیهٔ بالا جهت مقابله با این بیماری است. پژوهش جدید که نتایج آن در مجله علمی «لنست» منتشر شد، پیش بینی می‌کند که موارد ابتلا به سرطان پروستات تا سال ۲۰۴۰ از ۱.۴ میلیون نفر در سال به ۲.۹ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. نلسن گفت که بر مبنای این تحقیقات، دانشمندان قادر خواهند بود تا دواهای ضد سرطانی را تولید کنند که به سادگی در معاینه خانه داکتر به بیمار تزریق شود، تا اینکه بیماران مبتلا به سرطان روش‌های طولانی و دردناک کنونی سرطان درمانی را تجربه کنند.

رهبران این سه کشور در دوره اخیر از آمادگی دولت‌ خود برای به رسمیت شناختن فلسطین خبر داده بودند اما جوزپ بورل، جمعه، ۲۱ اردیبهشت گفت این شناسایی روز اول خرداد رخ خواهد داد. برخی در واکنش به انتشار این آگهی گفتند که این تبلیغ تصویری روشن از صنعت امروز به دست می‌دهد. مشاور وزیر آموزش و پرورش سوم دی‌ماه سال گذشته نیز از استخدام «سه هزار طلبه زن و مرد به عنوان معلم» در آزمون استخدامی خبر داده بود.

این محققین سعی دارند آزمایشاتی طراحی کرده که به کمک آن بتوانند احتمال بازگشت سرطان را پس از درمان، پیش‌بینی کنند. چنین آزمایشاتی به پزشکان در تصمیم‌گیری  این که آیا بیمار پس از انجام جراحی احتیاج به درمان بیشتری دارد یا نه، کمک خواهد کرد. علاوه بر این، آنها می‌کوشند نقاط ضعف درمان‌هایی که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند را شناسایی کرده، راههای بهتری را برای درمان قطعی و بدون بازگشت انواع سرطان بیابند.

نخستین دستاورد این مطالعه (اثبات سرطانزا بودن مصرف نوشیدنی های داغ )،  توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان ثبت جهانی شد و دستاورد دیگر (اثبات سرطانزایی تریاک) در فهرست ثبت جهانی آژانس قرار دارد. عضویت ایران در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان به عنوان بیست و ششمین کشور جهان و سومین کشور آسیایی،  پس از رای گیری اعضای شورای حکام آژانس در نشست ۱۷ می ۲۰۱۸ / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ به تصویب رسید . برخلاف واکسن‌هایی که از بیماری‌های عفونی پیشگیری می‌کنند، واکسن‌های سرطان به منظور درمان سرطان به کار می‌روند. واکسن سرطان شامل بخش‌هایی اختصاصی از سلول‌های سرطانی بوده که می‌تواند به دستگاه ایمنی برای شناسایی آنها کمک کند.

برای تأیید تشخیص لوسمی و تعیین نوع و میزان پیشرفت آن در بدن، نیاز به آزمایش‌های بیشتر است. “ما می‌توانیم با تزریق کردن ژن‌های اصلاح شده به بدن اجازه دهیم خودش با سرطان مبارزه کند و اگر غده سرطانی در آینده هم دوباره عود کند، سیستم دفاعی بدن خودبخود با آن مبارزه خواهد کرد.” این شورا در بیانیه‌ای که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در کانال تلگرام خود منتشر کرد، نوشته که بازنشستگان ایران با «اعمال ارادهٔ مستقیم خود»، مطالبات‌شان را در «کف خیابان و جلوی افکار عمومی جامعه» مطرح می‌کنند. با وجود این بدهی سنگین، رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش دولت ابراهیم رئیسی، ۱۳ اردیبهشت‌ماه امسال تأکید کرد که بر اساس «سند تحول بنیادین»، «امسال ۱۹هزار مربی پرورشی و تربیت بدنی برای مدارس استخدام می‌شوند».

از آنجایی که این مطالعه از طریق آزمایش‌های آزمایشگاهی انجام شده است، دانشمندان می‌گویند که یافته‌های آن‌ها باید روی جوندگان نیز آزمایش شود و در مطالعات بالینی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، نتایج نشان می‌دهد که چگونه انتخاب‌های غذایی، مانند مصرف رژیم غذایی سرشار از قند، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. از نظر سرعت رشد و پیشرفت آن، سرطان خون به لوسمی حاد (رشد سریع) یا مزمن (رشد کند) طبقه‌بندی می شود. سرطان خون حاد به سرعت در حال پیشرفت است و منجر به تجمع سلول های خونی نابالغ و بدون عملکرد در مغز استخوان می شود.

دستاوردهای جدید در تحقیقات سرطان

اما با توجه به افزایش امید به زندگی و پیر شدن جمعیت در سطح جهان پیش‌بینی می شود که موارد ابتلا به این بیماری در ۱۵ سال آینده در حد چشمگیری افزایش یابد. براساس نتایج گسترده‌ترین پژوهشی که در زمینه سرطان پروستات انجام شده است، موارد تشخیص ابتلا به این بیماری در سراسر جهان تا سال ۲۰۴۰ دو برابر خواهد شد و به ۲.۹ میلیون مورد در سال خواهد رسید. استفاده از ویروس ها در آزمایش های مربوط به درمان سرطان دستاورد جدیدی نیست ولی پیش تر محققان این ویروس ها را به طور مستقیم در داخل تومور تزریق می کردند تا از حملات سیستم ایمنی بدن در امان بمانند. تحقیقات در حال تحول | درمان پیشرفته سرطان پروستات از جانب شبکه توانمندسازی بیماران on Vimeo و. در این مطالعه با هدایت دانشگاه «سوری» (Surrey) از سلول‌های سرطانی واحد زنده نمونه‌برداری و ترکیبات اسید چرب داخل آنها اندازه گیری شده است. این تیم تحقیقاتی با همکاری شرکایی از دانشگاه کالج لندن (UCL) مشاهده کرد که این سلول ها چگونه در پاسخ به تغییرات محیطی چگونه متحول می شوند.

در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، دانشمندان آزمایشی ابداع کردند که در یک مطالعه 95 درصد از سرطان های اولیه پانکراس را شناسایی کرد. این تحقیق که در Nature Communications Medicine منتشر شده است، توضیح می‌دهد که چگونه نشانگرهای زیستی در وزیکول‌های خارج سلولی – ذرات تنظیم کننده ارتباط بین سلول‌ها – برای تشخیص سرطان پانکراس، تخمدان و مثانه در مراحل I و II استفاده می‌شوند. بیوپسی اصلی ترین روشی است که پزشکان سرطان را تشخیص می دهند – اما این فرآیند تهاجمی است و شامل برداشتن بخشی از بافت از بدن، گاهی اوقات با جراحی است، بنابراین می توان آن را در آزمایشگاه بررسی کرد. بیوپسی مایع یک راه حل ساده تر و کم تهاجمی است که در آن نمونه های خون می توانند برای علائم سرطان آزمایش شوند. بیوپسی مصنوعی، نوآوری دیگری است که می‌تواند سلول‌های سرطانی را مجبور کند در مراحل اولیه بیماری خود را نشان دهند.

برای مثال، محققان می‌کوشند تا بهترین فاصله زمانی میان شیمی‌درمانی و جراحی را پیدا کرده، روش‌های بهتری برای اتصال مجدد دو سر روده پس از جراحی ابداع و کاری کنند که ماهیچه‌های کنترل کننده‌ی مدفوع پس از جراحی سالم بمانند. بعد از پنج سال، محققان دریافتند که میزان شانس زنده ماندن این بیماران به ترتیب به ۹۷ و ۹۴ درصد رسیده است. اگر چه گروه گواه یا کنترلی در این پژوهش وجود نداشته اما محققان می‌گویند نتایج نسبت به تحقیقات قبلی در همین زمینه بین ۵ تا ۲۰ درصد بیشتر بهبودی نشان می‌دهد.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

No images found in the media library. Discovering the Best Site for Canadian Waterfront Properties
The World of Money Exchanges: Everything You Need to Know The World of Money Exchanges: Everything You Need to Know
The Fascinating World of Money Exchanges The Fascinating World of Money Exchanges
The Best Currency Exchange in Richmond: Your Ultimate Guide The Best Currency Exchange in Richmond: Your Ultimate Guide
Unlock Your Potential with Emperor’s Vigor Tonic Unlock Your Potential with Emperor’s Vigor Tonic
Reveal the Secret to Endless Vitality with Emperor’s Vigor Tonic Reveal the Secret to Endless Vitality with Emperor’s Vigor Tonic
تماس با ما