نخست وزیر نارندرا مودی میزبان اولین دیدار هند و آسیای مرکزی به صورت مجازی در روز پنجشنبه خواهد بود

[ad_1]

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی میزبان اولین نشست سران هند و آسیای مرکزی در روز پنجشنبه (27 ژانویه 2022) خواهد بود. رؤسای جمهور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در قالب مجازی حضور خواهند داشت.

این اولین تعامل در نوع خود بین هند و کشورهای آسیای مرکزی در سطح رهبران خواهد بود.

انتظار می‌رود که رهبران در طول این اجلاس در مورد گام‌هایی برای پیشبرد روابط هند و آسیای مرکزی به ارتفاعات جدیدتر صحبت کنند. همچنین انتظار می رود که آنها در مورد موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی به ویژه وضعیت در حال تحول امنیت منطقه ای تبادل نظر کنند.

به گفته وزارت امور خارجه، اولین اجلاس سران هند و آسیای مرکزی بازتاب تعامل رو به رشد هند با کشورهای آسیای مرکزی است که بخشی از “همسایگی گسترده” این کشور هستند.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: این اجلاس نمادی از اهمیتی است که رهبران هند و کشورهای آسیای مرکزی به مشارکت جامع و پایدار هند و آسیای مرکزی می دهند.

قابل ذکر است که نخست وزیر مودی در سال 2015 نیز سفری تاریخی به تمامی کشورهای آسیای مرکزی داشته است.

متعاقباً در سطوح بالا در مجامع دوجانبه و چندجانبه تبادل نظر صورت گرفت.

آغاز گفتگوهای هند و آسیای میانه در سطح وزرای امور خارجه که سومین نشست آن از 18 تا 20 دسامبر 2021 در دهلی نو برگزار شد، همچنین انگیزه ای برای روابط هند و آسیای مرکزی ایجاد کرده است.

مشارکت دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای آسیای مرکزی در گفتگوی امنیت منطقه ای در مورد افغانستان که در نوامبر 2021 در دهلی نو برگزار شد، رویکرد مشترک منطقه ای را در قبال این کشور جنگ زده ترسیم کرده بود.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

مقدمه ای بر شرط بندی انفجار
سایت dancebet: فرصتی برای عشاق رقص
سیستم کنترل از راه دور چند کانال: نگاهی جامع بر این فناوری
بازی انفجار: یک راه جذاب برای کسب درآمد آنلاین
افزایش بهره‌وری با دفتر کار درسی
کتاب کار ریاضی: پل ارتباطی بین دانش‌آموزان و مفاهیم ریاضی
تماس با ما