هفت راه برای تسلط بر پمپ بدون عرق کردن

به عبارت دیگر دبی آب یعنی حجم آبی (لیتر) که یک پمپ در یک زمان مشخص از جایی به جای دیگر انتقال میدهد. به حجم آبی که توسط پمپ جا به جا می شود یا به عبارت دیگر مقدار آبی که یک پمپ آب در مدت زمان مشخصی می تواند از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد، دبی می گویند که یکی از واحدهای اندازه گیری آن متر مکعب بر ثانیه است. بنابراین اگر با قطر بیشتری لوله گذاری را انجام شود، نباید لوله ای با قطر بیشتر از قطر خروجی پمپ به آن وصل کنید. همچنین این پمپها خود مکش نیستند و لازم است تا نصب منبع ذخیره را در ارتفاع برابر یا بیشتر انجام دهید. وی ادامه داد: «۱۰ هزار شیئی مرتبط با صنعت نفت شناسایی شده و در گنجینه در حال مرمت هستند. که غول های صنعت پمپ سازی محسوب می شوند. سپس با ترکیب آب و هوا سیال سازی را انجام داده و توسط هوا، پمپاژ آب را انجام میدهد.

این پمپ نوع پمپ مخزن تحت فشار ندارد و پمپاژ آب را از داخل چاه انجام میدهد. این نوع پمپ نیز الکتروموتور دارد و انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل میکند تا بدین ترتیب بتواند آب را انتقال دهد. همچنین برای اتوماتیک کار کردن پمپ و کم کردن تعداد دفعات روشن و خاموش کردن آن، نیاز به یک منبع انبساط با کلید اتوماتیک و درجه می باشد. طرز کار ست کنترل به این صورت است که با نصب در مسیر جریان خروجی با کاهش فشار آب پمپ را روشن و در صورت افزایش فشار آب، پمپ را خاموش می کند. به میزان ارتفاعی که یک پمپ قابلیت انتقال آب را دارد، هد پمپ گفته میشود. دور این نوع پمپ ها بر اساس اندازه پمپ طراحی میشود. دبی میزان حجم آبی است که پمپ آب توانایی جابه جایی آن را دارد و واحد اندازه گیری آن متر مکعب بر ثانیه است. این نوع پمپ در برابر پمپ جتی، هد ( بیشینه ارتفاع آبرسانی ) کمتر و دبی ( حجم آب در واحد زمان ) بیشتری دارد.

اگر دو شیر آب به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند به یک پمپ خانگی با حداکثر دبی ۲۵ لیتر در دقیقه نیاز دارید و اگر سه شیر آب هم زمان استفاده شود، یک پمپ آب خانگی با حداکثر دبی حدود ۳۵ لیتر در دقیقه توصیه میشود. منبع تحت فشار از پوسته ، فلنچ و تیوب تشکیل شده است و عملکردشان به این صورت است که تیوپی که در داخل منبع تحت فشار قرار دارد با آب و خارج از تیوپ با گاز نیتروژن یا هوا پر میشود و زمانی که آب ساختمان با افت فشار روبه رو شد آب و فشار هوای داخل منبع کاهش الکتروموتور سه فاز – https://upsanat.ir/product-category/electricmotor/three-phase-electricmotor/ – می یابد. به همه نکاتی که در بالا اشاره شد حتما باید توجه کرد و تنها با محاسبات مهندسی و مشورت با کارشناسان متخصص می توان یک انتخاب دقیق در مورد پمپ آب خانگی داشت. توجه داشته باشید معیارهای ذکر شده در رابطه با انتخاب لوله پمپ، بر اساس اصول کلی تعریف شده اند. در صورتی که مقادیر هد و دبی مناسب برای شرایط منزل خود را نمی دانید لازم است که اطلاعاتی شامل تعداد واحدها و طبقات ساختمان، مساحت هر واحد و تعداد انشعابات آب خروجی (سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه ها) را در اختیار داشته باشید.

به صورت کلی باید فشاری در حدود ۱ بار یا ۱۴٫۵ PSI پشت بالاترین شیر ساختمان، باشد. مثلا در هر زمان و برای هر واحد، یک شیر باز و دبی هر شیر آب را نیز ۱۰ لیتر در دقیقه در نظر بگیریم، برای یک مجتمع ۴ واحدی و شیر پیلوت، دبی برابر ۵۰ لیتر در دقیقه میشود. همچنین در زمان خرید باید به قدرت پمپ (https://www.webdarsi.ir/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d8%af%db%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/) و میزان مصرف انرژی توجه کرد. پمپ آب با توجه به دبی (حجم آب در واحد زمان ) و ارتفاع آبرسانی به انواع مختلفی تقسیم میشود. در واقع توسط این وسیله، آب با حجم مورد نیاز و فشار بسیار مناسب به هر طبقه از ساختمان یا نقطهای که مد نظر است میرسد. کلید اتوماتیک معمولا برای ساختمان هایی که حداکثر دارای سه طبقه هستند توصیه می شود و اگر برای بیش از این تعداد استفاده شود به دلیل افزایش خاموش و روشن شدن پمپ ، استهلاک پمپ و کلید اتوماتیک و برق مصرفی افزایش می یابد. این پمپها را بسته به میزان فشار هوا، بالاتر از مخزن آب نصب میکنند که این نیرویی که برای مکش کردن استفاده میشود، از میزان هد یا حداکثر ارتفاع آبرسانی پمپ، کم میکند.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

سایت نات کوین: راهنمای کامل برای این فناوری بلاک‌چین
چیستی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا؟
معرفی سئو گروه تلگرام @SEOPREM
چگونه می‌توان نات کوین را نقد کرد؟
مقدمه ای بر شرط بندی انفجار
سایت dancebet: فرصتی برای عشاق رقص
تماس با ما