همه مردان پوتین

[ad_1]

فرارو- ولادیمیر پوتین بیش از دو دهه است که در روسیه قدرت را در دست دارد. بسیاری به او سازماندهی مجدد روسیه را پس از فروپاشی فاجعه بار اتحاد جماهیر شوروی نسبت می دهند. اگرچه حامیان پوتین او را به خاطر تبدیل دوباره روسیه به کشوری بزرگ سرزنش می کنند، اما مخالفان او به سرکوب مخالفان سیاسی و معترضان در روسیه و زندانی شدن افرادی مانند الکسی ناوالنی و سایر منتقدان به دستور پوتین اشاره می کنند. او مورد انتقاد قرار می گیرد.

به گزارش فرار، در میان دستاوردهای بحث برانگیز پوتین، از مبارزه او با الیگارش های بسیار ثروتمند این کشور به عنوان یک مورد بی نظیر یاد می شود. به گفته برخی از کارشناسان برجسته، در حالی که فساد همچنان یک مشکل جدی برای کل روسیه است، دولت روسیه به دلیل سرکوب الیگارشی ها دیگر تحت کنترل آنها نیست. سرکوب به رهبری پوتین توسط برخی از همکاران وی از سرویس امنیتی روسیه که قبلاً در آن کار می کرد و همچنین سایر رهبران بوروکراسی دولتی قدرتمند حمایت می شد.

در حالی که پوتین اکنون در اوج قدرت خود به عنوان رئیس جمهور روسیه است، مدت هاست تحت محاصره برخی مقاماتی قرار دارد که بخشی از گروه موسوم به “پترزبورگ” نیستند. گروهی که در روسیه به عنوان “نیروهای امنیتی” شناخته می شود، اصطلاحی است که برای توصیف نهادهای امنیتی ضد غربی یا یک دولت موازی عمیق در روسیه استفاده می شود.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این شخصیت‌های کلیدی موسوم به «مردان پوتین» بیندازیم:

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از سال 2004 بر سر کار بوده است. سرگئی شویگو وزیر دفاع و ژنرال عالی والری گراسیموف از سال 2012 در سمت خود باقی مانده اند. همین امر در مورد دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، که از سال 2000 در سرویس مطبوعاتی پوتین بوده، صدق می کند.

همه مردان پوتین

سرگئی لاوروف

لاوروف برای طولانی‌ترین مدت (از زمان مرگش) وزیر امور خارجه جهان بوده و از سال 2004 این سمت را بر عهده داشته است. طولانی ترین وزیر امور خارجه در جهان شاهزاده سعود الفیصل، وزیر خارجه سابق عربستان سعودی بود که به مدت 40 سال در این سمت بود.

لاوروف بدون شک به پوتین وفادار است، اما او همچنین مهارت های لازم برای ماندن در سمت خود را داشت. لاوروف علاوه بر روسی، حداقل به چهار زبان، از جمله زبان سینهالی، یکی از زبان های اصلی سریلانکا، و زبان های رسمی مالدیو، انگلیسی و فرانسوی صحبت می کند.

لاوروف 72 ساله با وجود اینکه پدرش ارمنی اهل تفلیس، پایتخت گرجستان است، هرگز نشان نداده است که به زبان مادری خود صحبت می کند. جالب اینجاست که او همچنان ترجیح می داد به جای نام خانوادگی پدرش «کلانتریان» از نام خانوادگی مادر روسی خود «لاوروف» استفاده کند. لاوروف قبل از اینکه وزیر خارجه شود، از سال 1994 تا 2004 سفیر دائم روسیه در سازمان ملل نیز بود که مورد توجه هر دیپلماتی بود. در حالی که برخی می گویند او بخشی از حلقه داخلی پوتین نیست و اصرار دارد که به عنوان یک مقام دولتی در این کشور بماند، برخی دیگر می گویند او قطعا بخشی از برنامه ریزی مصمم رئیس جمهور روسیه در سیاست خارجی است و همچنین آن را از سوریه به اوکراین می فرستد.

همه مردان پوتین

سرگئی شویگو

یکی دیگر از مقامات بلندپایه در دوران ریاست جمهوری پوتین، سرگئی است. شویگو که برخی منابع آن را یک مقام دولتی بی طرف تر از نیروهای امنیتی می دانند، در دهه گذشته وزیر دفاع این کشور بوده است.

شویگو نیز مانند لاوروف سوابق مختلفی دارد: پدری ترک از جمهوری تووان جمهوری خودمختار روسیه و مادری روسی تبار که در سیاست های منطقه ای در جمهوری بومی خود شرکت داشته است. مانند لاوروف، پدر ترک، شویگو، نام خانوادگی روسی را برای تطبیق آن با فرهنگ و جامعه روسیه انتخاب کرد.

او قبل از دفاع از سال 1991 تا 2002 وزیر امور اضطراری بود. همچنین در دهه 2000، او سمت مهمی به عنوان رهبر روسیه، بزرگترین حزب سیاسی کشور که از رهبری پوتین حمایت می کند، داشت.

به نظر می رسد پوتین و شویگو دوستان صمیمی هستند زیرا شویگو در زمان های مختلف به پوتین پیوست تا تعطیلات خود را با هم بگذرانند. آنها با هم زمانی را در حومه سیبری گذراندند، جایی که خانواده پدر شویگو از آنجا آمده بودند. شویگو نیز مانند لاوروف به چندین زبان از جمله انگلیسی، ژاپنی، چینی و ترکی صحبت می کند.

والری گراسیموف

او یکی از قدرتمندترین افراد در اطراف پوتین است. گراسیموف رئیس فعلی ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و معاون اول وزیر دفاع است. او نیز مانند شویگو از سال 2012 بر سر کار بوده است. او همچنین شباهت هایی به شویگو دارد، از جمله او در کازان، شهری با جمعیت ترک در جمهوری تاتارستان روسیه به دنیا آمد. با این حال، مشخص نیست که آیا او ترک تبار است یا خیر. در حالی که گراسیموف بی تکلف به نظر می رسد، بسیاری از مفسران غربی معتقدند که او خالق دکترین گراسیموف است، رویکردی نظامی مبتنی بر جنگ ترکیبی مدرن که در آن قابلیت های نظامی به طور استراتژیک با دیپلماسی، روانشناسی، فناوری، اقتصاد و ارتباطات مرتبط است.

با این حال، این اصطلاح توسط مارک گالیوتی، تحلیلگر غربی در امور روسیه ابداع شد، که بعداً سعی کرد سخنان خود را کم اهمیت جلوه دهد زیرا معتقد بود تفسیرهای زیادی وجود دارد که فکر می کرد هدفی ندارد. آنها اولین کسانی بودند که او در ذهن داشت. از ایجاد این عنوان.

همه مردان پوتین

دیمیتری پسکوف

پسکوف محبوب پوتین است که از سال 2012 سخنگوی پوتین بوده است. با این حال، سابقه پسکوف در کرملین به سال 2000 باز می گردد، زمانی که او سمت های مختلفی در دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه داشت.

او از نظر تسلط به چندین زبان مانند ترکی، عربی و تجربه در کشورهای شرقی شباهت هایی با لاوروف و شویگو دارد.

پسکوف در دهه های 1990 و 2000 برای مدت طولانی به عنوان دیپلمات در سفارت روسیه در آنکارا خدمت کرد. پدر پسکوف سفیر شوروی در پاکستان بود. پسکوف علاوه بر دیپلمات، ترک شناس نیز هست.

منبع: TRT ترکیه

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

سایت نات کوین: راهنمای کامل برای این فناوری بلاک‌چین
چیستی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا؟
معرفی سئو گروه تلگرام @SEOPREM
چگونه می‌توان نات کوین را نقد کرد؟
مقدمه ای بر شرط بندی انفجار
سایت dancebet: فرصتی برای عشاق رقص
تماس با ما