کارابائو کاپ: لیورپول برای شکست دادن چلسی در ضربات 11-10 برای کسب عنوان اشتیاقی دارد.

[ad_1]

لیورپول اعصاب خود را حفظ کرد تا در ضربات پنالتی شگفت‌انگیز 11-10 پیروز شود و در فینال جام اتحادیه انگلیس در روز یکشنبه (27 فوریه) از چلسی بگذرد، پس از آن که یک مسابقه پر هیاهو پس از وقت‌های اضافه در ومبلی به نحوی 0-0 به پایان رسید. هر دو طرف می توانند ادعا کنند که در یک مسابقه کلاسیک آزاد و پر از موقعیت های گلزنی، سیوهای قابل توجه و چهار گل مردود، برنده های شایسته بوده اند.

حتی در ضربات پنالتی، دو سنگین وزن با 21 ضربه موفق، تنش را افزایش دادند. در نهایت به یک دوئل غیرمحتمل بین دو دروازه بان ختم شد که شوت بان جوان ایرلندی لیورپول، کائویمهین کلهر، پنالتی خود را با کمربند پشت سر کپا آریزابالاگا که جایگزین ادوارد مندی در ضربات اوت شده بود، زد.

آریزابالاگا اسپانیایی پس از آن تلاش خود را بر روی میله به میان انبوه هواداران لیورپول که اولین جام نقره داخلی باشگاه را برای یک دهه جشن گرفتند، به کار برد. در حالی که یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، از زمان حضور در آنفیلد، قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شده بود، این یک موفقیت نادر در جام حذفی برای آلمانی بود که از 8 فینال قبلی خود با بوروسیا دورتموند و لیورپول تنها دو بار پیروز شده بود.

برای توماس توخل، سرمربی چلسی، این به این معنی بود که امیدهای او برای کسب چهارمین جام در یک سال در استمفوردبریج بسیار کوتاه بود. او فصل گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و در این فصل سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان فیفا شد.

تصمیم کلوپ برای وفادار ماندن به دروازه بان ایستاده کلهر، که در طول بازی تا فینال حضور داشت، به جای بازگشت به آلیسون، پاداش زیادی داشت، هرچند که مرد ایرلندی به سختی می توانست تصور کند که پنالتی تعیین کننده را در ضربات ضربات به ثمر برساند.

“این یک دیوانه است. وقتی به من رسید، حتی فکر نمی کردم پنالتی برنده را زده باشم.» “این ضربه و امید بیشتر بود. من به (توقف) چند نفر نزدیک شدم اما همه پنالتی ها بسیار با کیفیت بودند. خوشبختانه توانستیم برنده شویم.»

چلسی که برای قهرمانی ششمین جام لیگ تلاش می کند، ممکن است پس از داشتن شانس های بهتر احساس ناراحتی کند. کلهر قرار بود تمام بعدازظهر خاری در چشم آنها ثابت کند و در همان اوایل پس از برخورد با توپ سزار آزپیلیکوئتا توسط کریستین پولیشیچ بی نام و نشان، یک سیو رفلکس عالی انجام داد.

چلسی در تبادلات اولیه تیزتر بود، اما در دقیقه 17 خوش شانس بود که سادیو مانه با یک ضربه سر از ارسال ترنت الکساندر-آرنولد، زوایای خود را اشتباه گرفت. لیورپول به تدریج وارد بازی شد و چلسی مدیون یک سیو خیره کننده دوگانه توسط مندی بود، ابتدا ضربه کم نابی کیتا را از لبه محوطه مهار کرد و سپس به سمت دروازه رفت تا پیگیری مانه را از بالای دروازه منحرف کند.

نیمه اول بی امان با تهدید دوباره چلسی به پایان رسید و میسون ماونت از روی ارسال کای هاورتز با والی دروازه به بیرون رفت. سه دقیقه بعد از وقت استراحت، هاورتز با یک پاس سرگردان موقعیت بهتری به مانت داد اما این بار ضربه هافبک انگلیسی از درون تیرک برگشت و توخل را با ناامیدی به زمین زد.

موقعیت‌ها به جریان افتادند و محمد صلاح به خوبی بازی کرد، اما ضربه او روی مندی وزن نداشت و تیاگو سیلوا توپ را از خط خارج کرد. جوئل ماتیپ فکر کرد که لیورپول را جلو انداخته است که پس از پرتاب سر مانه به سمت داخل سرش را تکان داد، اما وقتی هواداران شراره های قرمز را بیرون زدند، استوارت اتول، داور مسابقه، پس از بررسی مانیتور کنار زمین، گل را مردود اعلام کرد.

بعد از اینکه بازیکنان تعویضی روملو لوکاکو و تیمو ورنر با هم ترکیب شدند و هاورتز را با ضربه سر به کلهر پشت سر گذاشتند، دوباره توسط مندی صلاح را رد کرد. حتی در شش دقیقه وقت تلف شده، هر دو طرف همچنان مشت‌های خود را پرتاب می‌کردند و مندی قبل از اینکه ورنر فرصت را از دست بدهد، ضربه سر ویرجیل فن دایک را مهار کرد.

چلسی دو گل مردود در وقت اضافه داشت، اول وقتی که لوکاکو از سمت راست وارد دروازه شد و یک شوت از کنار کلهر عبور داد، اما در آفساید مشخص شد. سپس هاورتز چشمگیر با شلیک گلوله از کنار کلهر گذشت اما دوباره جشن آلمان کوتاه شد.

آریزابالاگا در پایان وقت اضافه توسط توخل به زمین فرستاده شد، مخصوصاً به دلیل هوشیاری اش در مهار پنالتی، اما به جای قهرمانی، جام را به لیورپول سپرد.

(با ورودی رویترز)



[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

سایت نات کوین: راهنمای کامل برای این فناوری بلاک‌چین
چیستی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا؟
معرفی سئو گروه تلگرام @SEOPREM
چگونه می‌توان نات کوین را نقد کرد؟
مقدمه ای بر شرط بندی انفجار
سایت dancebet: فرصتی برای عشاق رقص
تماس با ما