واکنش به تاریخچه مشکلات الزهری سوفی در تنیس

[ad_1]

فرارو- سوفی تنیسور 17 ساله استان البرز الزهرا با قهرمانی در اولین دوره مسابقات آزاد استرالیا و اولین مسابقه گرند اسلم فصل تنیس 2022 تاریخ ساز شد. او اولین ایرانی است که در تورنمنت های گرند اسلم شرکت می کند و همچنین اولین ایرانی است که به جمع 100 تنیسور برتر جوان جهان راه یافته است.

به گزارش فراار، سوفی قبلاً در تور جهانی تنیس جوانان شیکمنت برنده شده و راه را برای گرند اسلم استرالیا هموار کرده است. ضمن اینکه قهرمانی او در این تورنمنت باعث شد تا الزهری سوفی به خط 74 تنیس بازان جوان جهان برسد.

حالا پیروزی او در دور اول برابر نایار استرالیایی باعث شد تا نامش در تاریخ تنیس ایران بازنویسی شود. او اکنون اولین تنیسور ایرانی است که در جدول اصلی گروه جوانان گرند اسلم موفق به ثبت پیروزی شده است.

مشکلات الزهری سوفی در دور دوم باید به مصاف سوفیا کاستولاس از بلژیک برود که در رده هشتم رده بندی جوانان قرار دارد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که این تنیسور 17 ساله در طول یک سال گذشته در 7 دوره مسابقات جهانی شرکت کرده و 6 عنوان قهرمانی را کسب کرده است. او در حال حاضر در رده بندی تنیس بازان جوان در رتبه 74 جهان قرار دارد.

واکنش به تاریخچه مشکلات الزهری سوفی در تنیس

بازتابی از تاریخ خلقت الزهری صوفی

حضور الزهرا سوفی در جمع 100 تنیس باز جوان برتر جهان و سابقه حضور او در مسابقات گرند اسلم استرالیا بازتاب گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشته است. سایت فدراسیون بین المللی تنیس در مهمترین رویداد به شرح مفصلی از پیروزی و تاریخچه او با دو ورزشکار از کنیا و نامیبیا پرداخت.

فرارو گفت: اگر به دستاوردهای این دختر 17 ساله در ورزش بانوان در ایران نگاه کنیم، پیروزی سوفی، قهرمان گرند اسلم جوانان امروز در ملبورن، لحظه مهمی به نظر می رسد که باید طنین انداز شود. به نقل از وب سایت بین المللی تنیس فدراسیون. او در اوایل دی ماه در رده بندی جوانان جهان در رده 87 قرار گرفت و اولین بازیکن ایرانی شد که وارد جمع 100 بازیکن برتر جهان شد.

علاوه بر این، اتحادیه جهانی تنیس زنان نیز در صفحه اجتماعی خود به ماجرای سوفی پاسخ داد. این انجمن با انتشار عکسی از مشکلات الزهری صافی نوشت: با مشکلات الزهرا صافی آشنا شوید. اولین بازیکن ایرانی که وارد 100 نفر برتر رده بندی جوانان جهان شد و در تنیس استرالیا بازی کرد.

البته ماجرای این تنیسور 17 ساله استان البرز در ایران بازتاب زیادی دارد. در همین راستا بسیاری از رسانه های داخلی، کاربران شبکه های اجتماعی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان به دستاوردهای چشمگیر الزهرا صوفی در رشته تنیس پرداختند.

اما بیشتر واکنش ها برای تمجید از تنیس در فضای باز بود. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز معتقدند که ایجاد تاریخچه مشکلات الزهری صافی نمی تواند راهگشای تنیس بازان کشور در مسابقات بین المللی باشد. زیرا دستاورد سوفی حاصل تلاش فردی او در تنیس و حمایت مالی خانواده اش برای حضور در این رشته بود.

این کاربران می گویند که حمایت و رفع موانع در ورزش بانوان می تواند باعث درخشش بانوان ورزشکار در عرصه های مختلف شود.

واکنش به تاریخچه مشکلات الزهری سوفی در تنیس

مشکل الزهری سوفی دختر مورخ تنیس ایرانی کیست؟

اهل الزهرا صوفی در سال 1384 در شهر کرج در استان البرز به دنیا آمد. او ورزش تنیس را از کودکی آغاز کرد و طبق اعلام فدراسیون بین المللی تنیس اولین عنوان ملی خود را در ده سالگی به دست آورد. پس از آن مشکلات الزهری صافی توانست در ده سالگی عناوین مهمی در مسابقات تنیس قهرمانی آسیا کسب کند.

اما مهمترین اتفاق در زندگی حرفه ای او زمانی بود که مشکلات الزهری سوفی توانست قهرمان مسابقات جهانی تنیس 2019 شود.

البته سال 2021 برای این تنیسور 17 ساله استان البرز سال شگفت انگیز و بسیار مهمی بود. بنابراین، او 6 قهرمانی جهان را با شرکت در 7 مسابقه انفرادی به دست آورد.

او اکنون زیر نظر مربیان کروات تونی آندرویچ و واردان لیوبیچیچ به صورت حرفه ای تنیس بازی می کند. تونی آندرویچ در حال حاضر او را در مسابقات گرند اسلم استرالیا همراهی می کند.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تعبیر خواب ماهی از اب بیرون افتاده
تعبیر خواب برف در فصل تابستان برای دختر مجرد
پرینترهای با کیفیت در سایت آوافرهنگ: بهترین گزینه برای خرید
صنعت بازی‌های آنلاین: بخشی پررونق از سرگرمی
خرید پرینتر: راهنمای جامع خرید پرینترها
The World of Money Exchanges: Everything You Need to Know
تماس با ما